Persuitnodiging: Afsluit River Cleanup Challenge met grootse collectieve cleanup

Reeds meer dan 14.000 deelnemers verspreid over 5 continenten

Gedurende de hele maand mei namen mensen wereldwijd deel aan de tweede editie van ​ de River Cleanup Challenge. Reeds meer dan 14.000 deelnemers verpreid over 5 continenten staken de handen uit de mouwen en ruimden gedurende 10 minuten afval op in hun buurt en daagden telkens 3 anderen uit hetzelfde te doen. Op donderdag 8 juni - World Ocean Day - sluit de Belgische non-profitorganisatie River Cleanup de challenge feestelijk af met een collectieve cleanup in Tour & Taxis. Het belooft de grootste collectieve 10min challenge ooit te worden. River Cleanup zal de meest betrokken en impactvolle organisatie mee in de bloemetjes zetten.

Wereldwijde acties

Door mensen aan te moedigen om 10 minuten zwerfvuil te rapen wil River Cleanup iedereen bewust maken van de zwerfvuilproblematiek. Het startshot van de internationale campagne werd gegeven op ‘Earth Day’ (22 april) en werd begeleid met kick-off evenementen verspreid over de vijf continenten. Naast de cleanups in verschillende Belgische steden kon je deelnemen aan opruimacties in Indonesië, de Filipijnen, Albanië, Kameroen, Bulgarije en Canada. Het doel van de actie - minstens 10.000 mensen wereldwijd activeren - werd ruimschoots overschreden.

Grootste 10min challenge op World Ocean Day

Als klap op de vuurpijl van de challenge zullen op 8 juni - World Ocean Day - sympatisanten, deelnemers en toekomstige winnaars om 17u00 op het Muziekplein van Tour & Taxis verzamelen voor de grootste River Cleanup Challenge ooit. Na de actie maakt River Cleanup het finale wereldwijde aantal deelnemers en de winnaar van de Team Award bekend.

Datum: ​ donderdag 8 juni

Locatie: Muziekplein Tour & Taxis

Programma:

• 17u00: Welkom ​
  • 17u30: grootste collectieve 10min Cleanup
  • 18u00: Award & Celebration
  • 20u00: Einde

Praktisch: River Cleanup zorgt voor het nodige materiaal, zoals handschoenen, grijpers en afvalzakken.

Parking: Parking Esplanade - Tour & Taxis

Contact ter plaatse: Thomas de Groote, +32 (0)478 44 46 10

Ook jij bent van harte welkom, want samen cleanen is zoveel leuker. Bevestig jouw aanwezigheid via mail naar [email protected] of [email protected].

Meer informatie: https://river-clean-up.prezly.com/s/f56ae52e-0716-4fd4-8dda-ab9134fcf086

Over River Cleanup

River Cleanup startte in 2017 met een cleanup van 10 minuten en groeide uit tot een internationale organisatie met 200.000 vrijwilligers actief in 90 landen. De Belgische non-profit wil plastic stoppen voordat het onze oceanen bereikt door rivieren op te ruimen, gedrag te veranderen en organisaties te transformeren. Partners zijn onder meer AB Safety, A.S.Adventure, Boma, Delhaize, Keytrade Bank, Multi Masters Group, en Volkswagen Belgium.

Meer informatie: https://www.river-cleanup.org/nl

Persberichten in je mailbox

Over River Cleanup

River Cleanup startte in 2017 met een cleanup van 10 minuten en groeide uit tot een internationale organisatie met 200.000 vrijwilligers actief in 90 landen. De Belgische non-profit wil plastic stoppen voordat het onze oceanen bereikt door rivieren op te ruimen, gedrag te veranderen en organisaties te transformeren. Partners zijn onder meer AB Safety, A.S.Adventure, Boma, Delhaize, Keytrade Bank, Multi Masters Group, en Volkswagen Belgium.

www.river-cleanup.org